Treeniä ulkona ja viikon kuulumisia

Oon tässä tälläviikolla alkanut pikkuhiljaa päästä taas takas treenaamisen pariin kaikenmaailman kipuilujen jälkeen. Nyt voin ruveta siis kirjottelemaan vähän enemmän treenaamisesta. Se tuntuukin olevan enemmän se mun juttu. En oo painimatolle vielä tällä viikolla takas päässyt, mutta ensiviikolla ois tarkotus palata sinnekkin taas vahvemapana. Kun nyt vaan pysyis kaikki kunnossa.

Tälläviikolla oon kuitenkin päässyt jo alotteleen siis vähän oheistreeniä. Oon treenannut paljon ulkona, koska tuolla on muutamana päivänä ollut aivan upee kevätsää. Keväällä on muutenkin yleensä hyvä sää juosta ja treenata ulkona kun on aurinkoista, mutta ei kuitenkan liian kuuma. No eipä Suomessa kesälläkään pukkaa ikinä liian kuuma olemaan.  Oon päässyt juoksemaan ihanissa maisemissa. Poikkesin keskiviikkona pururadalta metsäreitille ja siellä juostessa ei edes huomannu miten pitkälle oli mennyt. Noin vain kertyi kymmenen kilometriä. Sain juosta pieneiä metsäpolkuja ja pitkospuita pitkin.  Aikaisin aamulla on mun mielestä ehkä paras aika juosta, ei yleensä ole muita liikkeellä kuin minä ja eläimet, joita on mieletöntä seurata siinä lenkin ohessa. Mitä nyt joskus muutaman ketun ja peuran nähnyt  kun on oikein aikasin kesäaamuna lähtenyt juoksemaan tai pyöräilemään.. Menin tossa tiistaiaamuna pientä peltoreittiä ja näin pieniä pupuja jotakin siellä pellolla leikkimässä.
Kaappasin mukaan palan keskiviikon makeista lenkkimaisemista.
Puntti- ja lihaskuntotreeniäkin oon päässyt tekemään. Nekin treenit oon halunnut toteuttaa ulkona ja kun meillä täällä tuppukylässä ei ulkogymiä ole niin saa käyttää mielikuvitusta. Tässä pientä pätkää vähän mun lauantaiaamuisesta ulkotreenistä, jonka tein lenkin jälkeen. Siitä voi saada vähän vinkkiä, kuinka yhdistää esim. pumppitanko ja vatsat tai pumppitanko ja venyttely.







Iskä on joskus omana yläasteaikanaan väsännyt
itelleen nuo levypainot ja tangon. Tässä meidän pihassa ne notkuu ja mä yritän kovasti keksiä niille käyttöä.





Tähän loppuun sit vähän muutakin kuin urheilua. Sain tossa perjantaina mielettömän kivan idiksen tehdä nätin, ihanan ja inspiroivan TO-DO- taulun. Onnekeseni omistan myös hyvän askartelu-bloggaja ystävän, joka on aika näppärä käsistään ja suostu lähteä mun kanssa tätä ideaa toteuttamaan. Taulusta tuli mun omin sanoin "hienoin luomus, mitä olen omin käsin aikaan saanut". Mä kun en kovin usein mitään ehdi askarrella. Tää on mulle ainakin toimiva, kun pukkaan asioita unohtamaan ja mun huone on aina täynnä post- it lappuja. Nyt ei tarvii enää niitä, kun sai sisustukseenkin sopivan taulun. Siitä tuli niin nättikin, että siltä listalta niitä asioita saattais tulla tehtyäkin. Lisäksi tohon saan myös näppärästi kirjotettua aina viikon treenisuunnitelmankin. Ohjeet tähän löytyy Aliinan "allin" blogista, johon pääset tästä


Ihanaa ja inspiroivaa kevättä kaikille! Toivottavasti pysytte terveinä, pääsette ulos nauttimaan auringosta.
 Kommentit, kysymykset ja postausehdotuket ovat toivottuja! 

-Saga

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit