Kesäkuulumisia

Heippa kaikille!
Tähän alkuun nyt kaikkea humputusta ja katotaan saanko mä tonne loppuosaan jotain järkevääkin sanottavaa. En oo koko kesänä kirjottanut niin pitää tukkia paljon erilaisia juttuja yhteen postaukseen.

Toivottavasti kesä on mennyt mukavasti. Ootte syönyt jätskiä ja nauranut koko sydämmestänne. Mulla on ollut aika toiminnan täyteistä. Suurimmaksi osaksi olen treenannut, käynyt töissä ja vähän reissanutkin. Siinä ohessa oon kuitenkin ehtinyt onneksi nähdä ystäviä, elää muutaman päivän niinkuin huomista ei olisi, nauranut vatsalihakset kipeäksi ja tanssinut jalat rakoille.

Onneksi mulla on tämmönen ihana sielunsisko, joka pysyy mukana kesät-talvet


Reissailut olen perheen kanssa Pärnussa ja just eilen kotiuduin painileiriltä.
Pärnussa treenailin salilla iskän kanssa, lenkkeilin ja ulkogymikin oli lähellä. Syötiin paljon hyvää ruokaa ja ihanan pikkuveljen kanssa pääsi kylpylään vähän laskeen liukumäkiä. Ihailtiin äitin kanssa kävellen vanhoja rakennuksia ja nättejä puistoja. Säät ei oikeen mitkään rantakelit olleet, mutta pitihän siellä rannallakin käydä. Siskon ja sen hyvän ystävän kanssa heitettiin hyvä treeni yhessä. Sai vetää syvään henkeen meri-ilmaa ja nauttia elämästä.
 Jos mietitte jotain kivaa kesälomareissua ei kovin kaukaa, niin Pärnu on kyllä tosi kiva. Varsinkin, jos säät sattuu oleen kohillaan.








Painileirillä sai kans lujaa painaa menemään. Mutta siitähän mä elän. Aukes leukaki sillee kivasti verille, mut viimmesen treenin jälkeen jo vähän hymyilyttikin. Oli hauska leiri hauskassa seurassa, vaikka treenit aina aika totisella naamalla vedetäänkin.




Ajattelin, että tästä aiheesta en edes kirjoita, mutta pitää nyt jotain sanoa. Moni on varmaan huomannut, että musta on ollut tässä kesänaikana juttuja ympäri sosiaalistamediaa ja urheiluruutua myöten. Mä olen onneksi saanut siitä suurimmaksi osaksi vain positiivista palautetta. Mutta jotenkin tahdon teidän tietävän, että niistä asioista puhua ei kuitenkaan ole niin helppo puhua, mitä ne jutut voi antaa ymmärtää. Pitkään mietin haluanko edes siitä julkisesti puhua. Mutta jotenkin siinä pohtiessani tajusin, että miksi tästä ei voisi puhua? Puhutaanhan syövästäkin jatkuvasti. Sairaus sekin on muiden joukossa. Miksi syömishäiriöistä pitäisi tehdä joku tabu ja pysyä visusti hiljaa? Se on todellisuutta niin monelle tälläkin hetkellä.


 Toivon, että nyt kun asian olen tuonut kunnolla esille se herättäisi järkevää keskustelua ja ymmärrystä. Niin suuresti toivon myös sitä, että tästä kaikesta olisi apua niille, jotka näiden asioiden kanssa kamppailevat ja nuoret urheiluijatytöt ymmärtäisivät myös ravinnon ja levon tärkeyden. Ja, että tämä jotenkin herättäisi valmentajia myös siitä, että heillä on myös oma tonttinsa hoidettavana. Valmennettavan, varsinkin nuorten murrosikään tulevien urheilijatyttöjen kanssa täytyy pystyä puhumaan avoimesti ja viemään kehitystä eteenpäin niin naisena kuin urheilijana murrosiän muutoksista huolimatta ja niitä mitenkään hidastamatta.




Ja tähän loppuun tietysti vielä kesän tärkein. Painissa junnujätkät paini ihan huippukovaa Saksassa Junioreiden EM-kisoissa. Ilmajoelta Toni Metsomäki ja Konsta Mäenpää saivat molemmat pronssia omissa sarjoissaan ja Suomeen tuli myös kulta Arvi Savolaiselle.
 Onnea vielä täälläkin mielettömästi kaikille!
Tää kyseinen kuva oli mun mielestä vaan ihan huippu.

Konsta (Monsta) ja Toni (Peruna)


-Saga




Kommentit

Suositut tekstit