Uusi vuosi, sama vanha minä

Mulla on ollut tässä pitkä tauko täällä blogin puolella. Aluksi se oli ihan vaan pakosta kun tuli siinä sellainen pieni sähköpostihässäkkä. Mutta sitten ajattelin, että tauko voisikin tehdä ihan hyvää. Siinä kun ei meinannut ideoita tänne edes syntyä.
Nyt kuitenkin tämmösen breikin jälkeen tuntuu homma paljon paremmalta. Tässäkin hommassa toimi se sama vanha "ota vähän etäisyyttä".



Nyt kun ollaan menossa jo ihan loppuvuotta ja lähestytään uuden alkua on ihan hyvä pysähtyä miettimään, mitä kaikkea tämä vuosi on antanut ja mitä se on vaatinut.

Heti ensimmäisenä itse ajattelin, että tämä vuosi on ainakin ottanut minulta enemmän kuin antanut. Pysähdyin kuitenkin miettimään sitä vähän pidemmäksi. Joo voin kyllä hyvin todeta, että tämä vuosi on vaatinut minulta mielettömsti ainakin henkisiä voimia, taistelua ja jaksamista etenkin tuolla terveyden ja urheilun saralla, mutta on tämä vuosi myös tarjonnut. Olen saanut paljon kokemuksia ja löytänyt itseni ihan uusista tilanteista. Toteutin pitkäaikaisen suunnitelmani eli aloitin kirjoittamaan tätä blogia ja tykkään tehdä tätä. Se tuo kivaa vastapainoa urheilulle ja koululle, auttaa selkeyttämään omia ajatuksiani ja kaiken huipuksi te vielä tykkäätte lukea mun juttuja. Pääsin muuttamaan omilleni ja olen kotiutunut Kuortaneelle tosi hyvin. Oon saanut tänäkin vuonna tutustua moniin uusiin mahtaviin ihmisiin ja niiden vanhojen kanssa olen saanut taas yhden uuden unohtumattoman vuoden lisää. Nyt kun oikeen miettii niin tämä vuosi on vaan huipentunut tätä loppua kohden.



Mutta kuten otsikkokin sanoo "uusi vuosi, sama vanha minä". Usein uutena vuotena asetetaan mielettömästi uusia, mahtavia ja hienoja tavoitteita. Alkaa kaikenmaailman kuntokuurit ja kinkunkaristus, henkinen puhdistautuminen ja ja ja...
Tottakai se on hyvä, että asetamme tavoitteita. Ne vievät meitä eteenpäin. Itse olen pahimmasta päästä tavoitteiden asettelija. Mutta mikä ihme muutos-pakko ihmisille iskee?

Kuvittele, jos nyt tulevana vuonna voisit vaan olla se sama. Voisit olla lisäämättä sille loputtomalle "pitäisi" listalle taas uusia asioita painamaan. Eikö olisikin aika vapauttava ajatus?
Usein se kaikista tärkein ja suurin muutos tapahtuu kun emme vaadikkaan itseltämme mielettömästi. Odottamamme muutos tapahtuu silloin kun lakkaamme yrittämästä liikaa. Hyväksymme itsemme ja heikkoutemme, mutta mikä tärkeintä, emme kuitenkaan lakkaa kehittämästä itseämme. Mitäpä jos tämä vuosi olisikin uusi vuosi, sama vanha minä, ehkä vähän uusin aattein, ajatuksin, toivein ja tavoittein.

Tällaisia ajatuksia mulla tähän loppuvuoteen ja etenkin sinne tulevaan. Toivottavasti saitte kaikki viettää ihanan joulun ja toivotan teille jokaiselle oikeasti onnellista uutta vuotta, ilman sen suurempaa stressiä muutoksesta!



                                                                         -Saga

Kommentit

Suositut tekstit